firma,  transport,  usługi

Przeprowadzka biura – poradnik

Przeprowadzka biura to konieczność, kiedy firma znajduje się na odpowiednim poziomie rozwoju. Zmiana biura na większe i wygodniejsze to w wielu wypadkach absolutna konieczność. Pracownicy muszą mieć większy komfort pracy – jest to jeden z głównych powodów decydujących o przeniesieniu siedziby. Zarządy przedsiębiorstw decydują się na przeprowadzki biur także dlatego, aby zatrudniane osoby miały lepszy dojazd do swojego miejsca pracy. Sprawdź, jak przygotować się do przeprowadzki biura w swojej firmie. 

 

Przeprowadzka biura firmy – jak się do niej przygotować? 

Przygotowanie przeprowadzki biura firmy może się niektórym wydawać bardzo trudnym zadaniem. Liczba dokumentów oraz urządzeń do przetransportowania może być naprawdę bardzo duża – mowa tutaj o meblach, komputerach, laptopach, drukarkach oraz wielu innych sprzętach. Są to przedmioty, które umożliwiają firmie zarabiać pieniądze, dlatego na czas przeprowadzki trzeba o nie odpowiednio zabrać. 

Im biuro firmy jest większe, tym trudniej jest zorganizować jego przeprowadzkę. W każdym biurze znajdziemy całą masę przedmiotów – biurka, szafy, fotele, telefony, sterty dokumentów i wiele, wiele więcej. Niektóre przedmioty – na przykład komputery można przewieźć do docelowego biura we własnym zakresie, jednak samodzielne przewiezienie pokaźnych mebli może być już zadaniem niewykonalnym. Fotele biurowe oraz niektóre meble można oczywiście rozkręcić oraz umieścić w bagażniku, jednak co zrobić z całą resztą sprzętów? Nie każdy chce również skręcać meble, ponieważ ich późniejsze rozkręcanie zabierze bardzo dużo czasu. A firma musi przecież jak najszybciej zacząć na nowo zarabiać. Właśnie dlatego tak istotne jest, aby przy organizowaniu przeprowadzki skorzystać z usług profesjonalnej firmy przeprowadzkowej. 

 

Jak zorganizować przeprowadzkę biura? Poznaj nasze wskazówki! 

Każdą przeprowadzkę biura trzeba odpowiednio zaplanować. Jeśli tego nie zrobimy, z pewnością będziemy mieć bardzo wiele problemów z szybkim i bezproblemowym przewiezieniem wszystkich przedmiotów należących do przedsiębiorstwa. Warto przeprowadzić spis wszystkich najważniejszych przedmiotów posiadanych przez firmę – trzeba przeliczyć je i spróbować oszacować ich masę. Oprócz tego, trzeba też określić konkretny termin zrealizowania przeprowadzki. Zdecydowana większość firm organizuje przeprowadzki w czasie weekendu – są to z reguły dni wolne od pracy, zatem w ten sposób nie narazimy się na straty związane z przestojem w działaniu przedsiębiorstwa. Klienci na pewno docenią, że mimo przeprowadzki firma będzie pracowała bez jakichkolwiek zmian. 

firma przeprowadzkowa

Dodatkową kwestią, o której nie wolno zapomnieć, jest poinformowanie jak najwcześniej wszystkich pracowników o planowanej przeprowadzce. Niektórzy pracodawcy przed wybraniem nowej lokalizacji dla biura pytają również swoich pracowników o sugestie w tym zakresie. W ten sposób można wybrać taką lokalizację, która jak najlepiej będzie spełniała oczekiwania zatrudnionych tam osób. Skrócą się dojazdy, co spowoduje, że zatrudnione osoby z większą chęcią będą przyjeżdżały każdego dnia rano do pracy. Dzięki temu, że pracownicy szybciej poznają termin przeprowadzki biura, będą mieli także więcej czasu na spakowanie wszystkich swoich rzeczy oraz oswojenie się z tym faktem. Zmiana miejsca pracy to konieczność zmiany grafików oraz przeorganizowania dojazdów, dlatego wszyscy pracownicy muszą o tym wiedzieć najszybciej, jak to możliwe. 

 

Przeprowadzka biura krok po kroku 

Kierownik firmy powinien oddelegować jedną z osób bądź całą grupę do przygotowania przeprowadzki. Taka osoba powinna również wykonać spis wszystkich cennych przedmiotów znajdujących się w biurze. Dzięki temu łatwo będzie podjąć decyzję, które przedmioty należy przewieźć do nowej siedziby, a które sprzedać lub wyrzucić. Bardzo duża liczba przedsiębiorstw podczas przeprowadzki biura decyduje się także na całkowitą zmianę wystroju wnętrz, dlatego w takim przypadku wiele przedmiotów trafia do utylizacji. 

Jeśli firma nie dysponuje własnymi pojazdami dostawczymi, wówczas samodzielne przeprowadzenie przeprowadzki biura będzie nie do zrealizowania. Warto wiedzieć, że nawet wiele firm posiadających takie pojazdy, rezygnuje z realizacji przeprowadzki we własnym zakresie. Z czego to wynika? Jest to uwarunkowane tym, iż przy wynajmowaniu zewnętrznej firmy do przeprowadzki biura uzyskujemy gwarancję, iż wszystkie przedmioty i sprzęty elektroniczne zostaną przewiezione bezpiecznie i sprawnie. Z kolei przy wystąpieniu jakichkolwiek nieprawidłowości lub uszkodzeń, będziemy mogli ubiegać się o uzyskanie odszkodowania. W przypadku samodzielnej przeprowadzki biura wszystkie usterki będziemy musieli pokrywać z własnej kieszeni. Właśnie dlatego zdecydowana większość firm poszukuje do przeprowadzki biura profesjonalnych firm, które zajmą się wszystkim krok po kroku. Takie firmy posiadają nawet swoje własne skrzynki, w które samodzielnie pakują przygotowane przez nas przedmioty. Warto pamiętać o tym, aby o wszystkie warunki przeprowadzki biura zapytać przedstawiciela przed podpisaniem umowy.